Tuesday 19 January 2016

MENJADI WANITA ANGGUN

Untuk menjadi wanita anggun, anda perlu mulakan dengan memiliki kesihatan yang baik dari dalam dan luar. Miliki kesihatan yang yang dibina dari dalam diri, ianya akan terserlah dengan kesihatan luaran.

Kesihatan dalaman, terutama organ-organ wanita mesti dipastikan sentiasa sihat dan sihat.  Disebabkan wanita tidak mengambil peri penting penjagaan kesihatan untuk organ-organ wanita, mereka nampak letih, lesu dan tidak bertenaga. Penjagaan kesihatan wanita perlu dimulakan seawal remaja lagi. Semasa usia mencecah 20 - an , pemantauan kesihatan wanita perlu diteruskan sehingga menuju ke alam rumahtangga.

Bagi pesakit-pesakit wanita kami, pengambilan Homeopathy seawal usia telah membuktikan bahawa kesihatan mereka dapat di teruskan walaupun sudah mencecah hampir 60 tahun. Mereka ini sangat prihatin dengan apa yang menjadi minuman, makanan dan aktiviti mereka seharian. Percaya atau tidak , dengan pengamalan Homeopathy ini anda boleh mencegah dari menghidapi kencing manis dan darah tinggi. Penyakit inilah yang biasa dihidapi mereka apabila usia sudah mencecah 50-an ke atas. Seterusnya mengakibatkan penyakit buah pinggang dan pelbagai komplikasi lain.

Wanita, hargai diri anda dengan memberi waktu secukupnya untuk rehatkan diri, dengan berzikir , membaca AlQuran, mendengar ceramah-ceramah motivasi dan inspirasi di radio atau youtube. Mencari pelbagai aktiviti-aktiviti lain untuk memenuhi ilmu di dada dan menajamkan pemikiran adalah salah satu cara mengelakkan wanita menjadi nyanyuk dan pelupa ketika usia semakin meningkat.

Ubat Homeopathy, bukan semata-mata di ambil ketika sedang sakit sahaja, ia boleh di ambil ketika anda sedang sihat juga. Bolehkah begitu? Bukankah ubat di ambil ketika sakit, tidak sakit tidak perlu ubat, bukankah ianya akan memudaratkan. Ubat Homeopathy tidak mengandungi sebarang campuran dadah atau racun berjadual atau bahan kimia yang membahayakan. Konsep pengambilannya adalah untuk membaiki sistem imuniti badan, semakin di ambil semakin banyak sistem badan dapat dibetulkan sebelum ia menjadi parah. Rasa sakit itu terjadi apabila antibodi memberi signal anda perlu buat sesuatu kerana sistem pertahanan badan semakin lemah - perlu usaha untuk mencari ubat atau penawar. Ini bermakna, penyakit itu sudah berada awal di dalam badan, kita manusia tidak tersedar sehingga kita berasa sakit. Jadi, jika Homeopathy di ambil dengan terancang, anda boleh menjadi sihat sentiasa.


Hargailah diri anda bermula dari sekarang kerana wanita adalah kurniaan Allah, tuhan yang Maha Cantik dan Maha Hebat.

Wanita kelihatan anggun apabila dia menjadi dirinya sendiri, memelihara kehormatan dan harga dirinya.

Wanita kelihatan anggun apabila dia bercakap perkara yang baik-baik dan berhati-hati di dalam memilih bait - bait kata, agar orang tidak terguris dengan percakapannya.

Wanita kelihatan anggun apabila dia percaya dirinya hamba kepada tuhan yang satu, Allah.


Designed by Freepik

#KPHCheras
#WeAreHealthy
#beautifulwoman

Thank you so much for,
Useful info :-
Wonderful picture : Freepik

No comments:

Post a Comment