Monday 1 February 2016

MENCARI SALUR DARAH DENGAN TEPAT BUKAN CUBA-CUBA


Pernahkah anda merasai pengalaman ambil darah di tangan, ada kalanya darah dapat di ambil sekali sahaja kadang-kadang berkali-kali kena cucuk jarum..ooohh tidak..tetapi tidak dengan teknologi ini.

Teknologi infra merah yang dapat membantu mereka mencari lokasi saluran darah (vein) dengan tepat. Direka khas oleh syarikat Christie Medical Holdings. Cahaya khas sama ada boleh diserap oleh hemoglobin di dalam darah atau dipantul balik ke kulit. Ia boleh mencari lokasi vein sehingga kedalaman 0.4 inchi.

Di dalam Homeopathy, kita sangat mengalu-alukan teknologi dapat memberikan keputusan tepat, penjimatan masa dan memberikan faedah yang kekal kepada pesakit. Keputusan untuk memberikan, jenis-jenis remedi yang sesuai kepada pesakit, adakalanya memerlukan maklumat-maklumat sokongan dari teknologi-teknologi ini. Ianya sangat membantu di dalam memberikan rawatan secara menyeluruh kepada pesakit. Homeopathy tidak mahu berada di belakang di dalam dunia perubatan yang bergerak pantas, memandangkan penyakit juga sudah berevolusi dengan cepatnya.

Di dalam penggunaan teknologi perubatan seperti alatan mengesan penyakit, alat imbasan yang membantu perawat melihat keadaan pesakit dengan lebih tepat dan beberapa peralatan canggih lain amat perlu. Bayangkan doktor konvensional tidak memiliki sokongan alatan berteknologi canggih ini, apakah mereka juga dapat memberikan diagnosis yang tepat. Adakah tanpa melihat kepada ujian-ujian makmal kita mampu menjelaskan keadaan pesakit sama ada dia kritikal atau tidak. Adalah sangat penting dunia Homeopathy juga disokong dengan alatan dan kemudahan seperti ini, bukan untuk para perawatnya sahaja, malah ia juga penting untuk pesakit.

Teknologi tanpa ilmu perlu beriringan supaya ia menjadi satu pengukuhan di dalam perubatan Homeopathy.

Maklumat lanjut, bacalah di http://bit.ly/1RV9byt

‪#‎KPHCheras‬ ‪#‎HomeopathyWorksForMe ‪#‎homeopathy‬

Kredit : MentalFloss

No comments:

Post a Comment