Monday 23 November 2015

ANAK KERAP DEMAM

 Apa yang perlu dilakukan jika anak kecil kita sering demam. Boleh dikatakan setiap bulan ada sahaja dia kena demam panas. Perlukah kita biarkan mereka begitu dan beranggapan mungkin dia duduk di nurseri, ramai budak disitu pun begitu atau beranggapan bahawa budak hendak membesar, biasa untuk mereka demam bagi menguatkan antibodi. Jangan pemikiran itu menjadi betul, sememangnya tidak tepat. Anak yang sihat, terhindar dari demam dan selsema yang berpanjangan. Mereka kebal dengan situasi sekeliling kerana memiliki tubuh badan yang sihat.

Demam yang berulang boleh berlaku sekurang-kurangnya tiga kali di dalam masa enam bulan. Ada juga ibu yang memberitahu, bahawa anaknya mengalami demam hampir setiap bulan. Kekerapan demam ini boleh berlaku tanpa ada paten tertentu. Jika anak anda mengalami demam yang kerap ini tanpa sebarang tanda penyakit biasa, atau demam terlalu panas atau demam berpanjangan, BERSEGERALAH mendapatkan rawatan di klinik atau hospital yang berdekatan anda.

Di antara penyebab demam yang berulang adalah :

#1 Sindrom PFAPA
Menurut livestrong.com dan America Family Physician, perkara ini boleh berlaku disebabkan oleh PFAPA Syndrome. PFAPA membawa maksud kepada simptom terjadi akibat Periodic Fever (PA), Apthhous stomatitis(A), Pharyngitis (P), dan Adentitis (A). Apthhous Stomatitis menyebabkan ulser pada mulut. Pharyngitis adalah keradangan tonsil dan Adentitis pula adalah keradangan di kelenjar di bahagian leher.

#2 Jangkitan yang berulang
Kebiasaannya adalah disebabkan jangkitan virus dibahagian saluran pernafasan, selsema dan virus bahagian perut, jangkitan bakteria seperti di salur pembuangan air kencing, serta pembengkakan gusi.

#3 Keradangan
Keadaan radang dibahagian tertentu badan juga boleh menyebabkan demam. Kanak-kanak tidak tahu mentafsirkan sesetengah keadaan dirinya, menangis atau merengek adalah satu tanda menunjukkan ketidakselesaan badannya.

Perkara utama yang kami nasihatkan adalah dapatkan pandangan dari klinik atau hospital konvensional, jika mereka mahukan pemeriksaan lanjut seperti melakukan analisa ujian darah, dapatkan kepastian dari ujian tersebut. Mungkin ada beberapa ujian yang lain akan turut disenaraikan mereka. Anda juga boleh mendapatkan pandangan kedua dari pihak pusat rawatan Homeopathy bertauliah berdekatan anda. Pilihan selanjutnya adalah ditangan ibu bapa yang sentiasa inginkan anak-anak mereka sihat, aktif, cerdik dan berakhlak mulia.

Pusat rawatan kami menawarkan rawatan kepada kanak-kanak yang mengalami masalah ini dengan memberikan 100% ubat Homeopathy tanpa apa-apa makanan tambahan yang lain. Ramai dikalangan ibu bapa sudah mula prihatin untuk memberikan peluang kedua merawat anak mereka dengan kaedah Homeopathy. Mereka sudah beberapa kali mencuba menggunakan rawatan konvensional, ternyata keputusan masih sama dan tiada perubahan yang signifikan. Beri peluang kepada anak anda untuk dia hidup sihat dan aktif dengan memberikan ubat-ubatan Homeopathy.

Di dalam rawatan Homeopathy ini, di antara ubat/remedi Homeopathy yang biasa digunakan adalah dilution Ferrum Phos, Arsenicum Album, Tuberculinum, Syphillinum, Silicea, dan lain-lain lagi. Setiap kanak-kanak berbeza pemilihan ubat-ubatanya begitu juga dengan dos yang diberikan,ini semua adalah mengikut simptom-simptom yang ditonjolkan kanak-kanak tersebut.






Mohon, tuan,puan dapatkan maklumat lanjut dengan menghubungi kami melalui email atau telefon.
Email : kph.cheras@gmail.com
Tel    : 603 9081 3825  (bermula 10 : 00 pagi - 09 : 00 malam 

"a healthy outside starts from inside"

Salam sihat bahagia,
Admin KPHCheras

#KPHCheras #homeopathy #HomeopathyFever

No comments:

Post a Comment