Monday 9 November 2015

TERBUKTI HOMEOPATHY MAMPU MERAWAT KEGEMUKAN


Apabila kita hidup, haruslah hidup dengan sihat. Jika badan tidak sihat, boleh membawa kepada perasaan yang tidak sihat, begitu juga sebaliknya.

Jika diberi pilihan di dalam mencapai cita-cita menjadi sihat sepanjang hidup ini, apakah pilihan anda untuk mencapai matlamat itu?
Obesiti, adalah salah satu tanda bahawa badan mempunyai simptom terhadap ketidaksatabilan badan, tidak kiralah ia mungkin disebabkan faktor hormon, genetik dan sebagainya. Manusia sihat memiliki berat badan yang ideal, tidak terlalu gemuk dan tidak terlalu kurus, sedang-sedang. Obesiti ibarat tiket mudah untuk menghidapi penyakit-penyakit lain. Di dalam membina badan yang sihat tanpa obesiti, anda memiliki pilihan untuk menguruskan berat badan tersebut, sama ada, dengan melakukan senaman intensif, pengaturan diet makanan seimbang, pemakanan makanan tambahan untuk kurangkan berat badan, pergi ke pusat kelangsingan untuk rawatan, minum jus-jus tertentu ATAU amalkan makan ubat Homeopathy sahaja (tiada campuran metod dengan jus-jus atau pemakanan lain).

Daripada kajian yang dilakukan oleh Seyedaghanoor Sadeghi M.D., Hom., seorang doktor perubatan di Iran yang mengamalkan rawatan Homeopathy, beliau membuktikan bahawa dengan mengambil ubat -ubatan Homeopathy sahaja mampu menurunkan berat badan.

Secara ringkasnya, beliau menjalankan kajian ke atas seorang jurutera muda berusia 27 tahun. Pemuda tersebut memiliki ketinggian 1.84 cm dan berat 140kg. Pemuda ini mengamalkan diet yang tidak sihat semenjak dari kecil, beliau juga memiliki kolesterol. Di antara simptom lain yang dimiliki pemuda tersebut adalah kurang keyakinan diri, ejakulasi awal, terlalu dalam bekerja, keletihan yang kronik dan, sakit kaki apabila menaiki tangga.

Rawatan yang diberikan kepadanya adalah bersifat holistik, disamping merawat permasalahan berat badannya, Homeopathy juga merawat emosinya yang tidak berkeyakinan itu serta masalah emosi yang lain. Rawatan ini dijalankan untuk beberapa bulan sehingga pemuda tersebut mendapat berat badan yang ideal bagi dirinya. Berat badan beliau mencecah 105.8 kg, iaitu berat badan optimum untuk dirinya.

Untuk kesimpulannya, beliau menyatakan beberapa siri ubat Homeopathy ditukar untuk sekelian kali bagi merawat setiap simptom yang muncul dan berubah. Di antara remedi yang diberikan kepada pemuda tersebut adalah Calcarea Carbonica 30c, Lachesis mutus, dan Phosphorus.

Rujukan : hpathy.com
asal : http://bit.ly/1kEUGR2

No comments:

Post a Comment