Tuesday 3 November 2015

TIROID DAN GEMUK, SATU SOLUSI SAHAJA, IAITU HOMEOPATHY

Rawatan Homeopathy boleh merangsang antibodi untuk mengurangkan berat badan bagi sesetengah orang. Eh, kenapa sesetengah orang pula? Penjelasannya begini, sistem rawatan ini memerlukan komitmen yang tinggi bagi memastikan ianya berjalan seperti yang dirancang, jika bagi sesetengah orang, mereka tidak mampu mengikuti jadual rawatan intensif, rawatan tidak dapat berjalan dengan sempurna, dan ia menganggu proses pemulihan serta membantutkan penurunan berat badan secara semulajadi.

Ubat Homeopathy yang disediakan kepada individu yang mengalami masalah berat badan ini, dipantau secara teliti bagi memastikan simptom-simptom yang terhasil dari punca utama kegemukan itu diatasi, contohnya kegemukan berpunca dari masalah tiroid. Ini bersamaan dengan konsep rawatan Homeopathy, yang merawat simptom penyakit yang serupa dengan simptom penyakit asal, Simillia Simmillibus Currentur, cure likes cure. Dengan merangsang tenaga hayat penyembuhan yang memang wujud secara semulajadi di dalam badan pesakit, ubat Homeopathy membenarkan badan sembuh dengan sendiri.

Ubat Homeopathy kaya dengan sumber-sumber khazanah alam yang boleh digunakan sebagai salah satu preskripsi ubat menyelesaikan masalah obesiti ini. Selain dari Calcarea Carbonate/Calcarea Carbonica, Graphites, Pulsatilla Nigricans seperti posting sebelum ini, ada beberapa jenis ubat Homeopathy lain yang boleh digunakan juga. Hari ini kami kongsikan ubat-ubat Homeopathy lain:

1. Fucus Vesicelosus


Berdasarkan di dalam "Materia Medica of Homeopathic Medicines", sejenis rumpai laut, yang boleh merawat ketidakseimbangan kelenjar tiroid dan membantu mengurangkan berat badan. Fucus ini kaya dengan nilai iodin. Sebagai ubat Homoepathy yang telah dilarutkan (dilute), kandungan iodin itu tidak penting, akan tetapi remedi yang telah potentais ini boleh merangsang penghasilan hormon tiroid dengan kadar yang sesuai dengan pesakit tersebut. 

Apabila kadar hormon tiroid sudah berada di paras yang sempurna, metabolisma badan akan bertindak dengan sejajar dengan pengeluaran hormon itu. Dapatkan nasihat pengamal perubatan Homeopathy yang bertauliah, jika anda mahu menggunakan ubat Homeopathy ini.

2. Iodum

 Ianya adalah iodin, yang sangat berguna untuk mengawal berat badan yang mengalami masalah tiroid, terutamanya, hyperthyroidism. Iodin ini bukanlah yang asalnya, untuk dijadikan ubat ia perlulah melalui proses potentisation, iodin sudah dilarutkan sehingga 1000 kali mungkin, tidak perlu risau tentang itu. Iodum, sesuai untuk mereka yang berpesonaliti cepat marah, gementar dan gugup. 

Ubat Homeopathy ini merangsang kelenjar tiroid menjalankan fungsinya dengan baik. Dapatkan nasihat pengamal perubatan Homeopathy yang bertauliah, jika anda mahu menggunakan ubat Homeopathy ini.

3. Antomonium Crudum


 Merujuk Holistic Online, boleh membantu di dalam meningkatkan kadar metabolisma badan dan memperbaiki sistem perkumuhan. Remedi ini dapat digunakan apabila terdapat simpton yang timbul kepada mereka yang mengalami penghadaman dan proses penyerapan yang perlahan. Simptom yang tersebut itu, sama terjadi terhadap mereka yang mengalami kadar metabolisme yang rendah. Jika mereka ini memiliki masalah penghadaman diiringi kekerapan sendawa, kembung perut atau memiliki lidah yang diselaputi warna putih yang tebal, sesuai dengan remedi ini. 

Walaubagaimanapun, dapatkan nasihat pengamal perubatan Homeopathy yang bertauliah, jika anda mahu menggunakan ubat Homeopathy ini.


4. Kali Carbonicum


Jika anda mengalami masalah berat badan, dalam masa yang sama anda sering mengalami kesejukan serta sakit belakang yang kronik. Ubat Homeopathy ini boleh membantu di dalam masalah ini metabolisme rendah ini. Mereka ini mungkin mengalami sembelit yang serius, masalah penghadaman, sendawa dan rasa masam pada mulut, demikian yang ditulis oleh pengamal perubatan Homeopathy Roger Morrison di dalam "Desktop Guide."  

Bukan setakat itu, pesakit juga mengalami jangkitan yang kronik akibat bronchitis atau sinusitis, maka ubat Homeopathy ini amat diperlukan oleh mereka.

Kredit gambar : Bing

#KPHCheras
#obesity
#iamhealthy
#homeopathyway

No comments:

Post a Comment