Saturday 16 April 2016

ANDA SUDAH CUKUP KENAL DENGAN HOMEOPATHY?

Credit to pixabay.

Tak kenal makanya, tidak cinta. Peribahasa yang selalu diucapkan tatkala diri seseorang itu belum mengenali orang yang baru di dalam kehidupan mereka. Samalah juga dengan Homeopathy ini, jika mereka tidak pernah mengamalkan makan ubat Homeopathy di dalam kehidupan kita, pastinya tidak dapat mencintai rawatan ini, dan sekaligus tidak dapat memiliki kebaikan dan manfaat hasil rawatan ini.

Kenali terma-terma ini secara ringkas sebelum anda bersetuju untuk meneruskan rawatan Homeopathy di pusat rawatan berhampiran anda. Pastikan diri anda faham bahasa-bahasa asas di dalam rawatan ini supaya anda dapat berkongsi maklumat ini kepada mereka yang berminat meneruskan rawatan yang bebas dari bahan kimia merbahaya. Kami kongsikan di bawah terma-terma Homeopathy yang biasa digunakan di dalam komunikasi perawat Homeopathy.

1. Tincture
Sejenis larutan, cecair campuran pepejal yang telah larut, yang di sediakan dengan bantuan alkohol iaitu dengan merawat atau memulihara sumber bahan ubat sama ada ianya dari sumber sayur-sayuran, haiwan atau mineral. Ia hanya mengandungi bahan ubat sahaja.

2. Mother Tincture
Larutan asal dari sumber bahan mentah yang dihasilkan dengan bantuan alkohol. Larutan ini dihasilkan dengan mematuhi teknik-teknik persediaan ubat Homeopathy yang telah standad, dengan mengekalkan segala nilai-nilai perubatan pada sumber bahan mentah itu.

3. Solution
Campuran bahan boleh larut di dalam air, atau campuran beberapa "solution".

4. Mother Solution
Campuran air dengan bahan boleh larut dari sumber bahan mentah yang asal yang tidak boleh larut dengan alkohol.

5. Dilution
Metod di mana mencampurkan sesuatu cecair dengan cecair. Proses pencairan.

Mohon rujuk farmasi Homeopathy yang berhampiran untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment